2013. május 12., vasárnap

Anyunak

Anyunak

te tanítottál beszélni
s neked mondtam először nemet
te tanítottál meg látni
és rád hunytam először szemet
te tanítottál hallani
s tőled vártam először csöndet
te tanítottál meg járni
s első léptem tőled vezetett

te már előttem is voltál
s utánam is csak te leszel
minden lépésemben ott állsz
és a szemeimmel nézel
és mert te magad vagy a só
a színtiszta világosság
amely nem enged eltűnnöm
amely sosem hagy ízetlen'

s mert testemen őrzöm a jeled
egy van, mert csak ennyi lehet
s bárhányszor válthatok testet
soh'sem vedlem le ezt a heget,
jóakarók elvágtak tőled
azért, hogy megszülethessek,
s bár lehet Isten, Thanatosz, vagy bárki,
majd elvág tőled újra, de
dolgomat már tudni fogom
amit kaptam nem tagadom
meg soha soha soha soha

ez a létezésnek rendje
jövünk-megyünk, teszünk-veszünk,
de a megmásíthatatlant
nem fogja befeketíteni
az üres széked,
-egészen egyszerűen-
nem hagyom neki

2013

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése